2009. 05. 19.

Amcsi foci!

Szólj hozzám!


Ha az ember teljes biztonságban érzi magát egy interjún,az már fél siker. Itt a siker teljes volt. A tvben közvetített rózsaszín amerikai álomból jól ismert amerikai focival barátkoztunk, és rájöttünk, hogy rózsaszín felhőről, kitömött fiukról, idétlenül ugráló szőkékről itt szó sincs, ez kőkemény sport. A Cowboys csapat két impozáns játékosát Svédet és Gábort kérdezgettem a magyar foci életről.
Moha: Te miért is vagy Svéd?
Svéd: Kemény, mint a svéd acél!
Moha: Igen, ez teljesen jogos. A csapatban milyen poszton játszotok?
Gábor: Én elkapó vagyok.
Moha: Az az a tipikus jelenet a fimekben amikor kilómétereket előrefele szalad a játékos, miközben persze hátrafele néz, és egyszercsak a kezébe esik a labda?
Gábor: Pontosan ,csak rosszabb esetben még néhány másik ember is.
Svéd: Én általában a labdát próbálom elvenni, védek, rombolok, megállítom a támadást, amolyan lepattintó vagyok. Hisz itt minden a terület foglalásról szól.
Moha: Hogy jött nektek ez a tipusú foci? Ez itt nálunk extrém sportnak számít.
Gábor: Természetesen mindenkinek máshogy. Én profi kosárlabdázó voltam. Később találoztam a focival és első látásra beleszerettem. Nem tudom elmondani miért. Lehet azért, mert baromi jo a pr.-ja, ami körüllengi az egészet. Érezd a stílust!
Moha: Plusszban gondolom nagyon férfinak is érzi magát az ember. Ugye?
Gábor: Eszméletlenül! Bár eléggé feszül a gatya. Ez a legcsapatabb csapatsport. Máshol nincs ekkora összetartás, teljesen összehangoltan kell mozogni a siker érdekében. Valahol ezért persze fel kell áldoznod magad.
Svéd: Én világ életemben extrém sportoltam, úgyhogy csak filmekből tvből figyelgettem a focit. Később a konditeremben kiszúrtak, és hívtak is rögtön focizni. Lementem egyszer és ottmaradtam.
Moha: Mindenképpen szükséges a fizikai előképzettség, hogy az ember ne lógjon ki egy amerikai foci csapat védelmi sorából??
Gábor: Most csináltunk egy toborzást, ahol 200 fiatal jelentkezett. Sokan le is járnak az edzésekre, mert van egy újonc csapatunk. Őrajtuk látom, hogy az a kép él bennük, hogy az amerikai focisták, lusták, tankok és dagadtak, viszont bestiálisak és agresszívek. De nem, erről szó sincs, hozzánk bárki jöhet! Mindentől függetlenül, mert egy 40 kilós is ugyanúgy megtalálja a szerepét, mint egy 150 kilós.
Svéd: Igazából ez úgy van, hogy sok emberen nagyon jól néz ki a szerkó, de ahogy megkapod az első ütközést , átértékelődnek a dolgok. Mikor az első csapás után felállsz, ott dől csak el, hogy lesz e belőled amerikai focista vagy sem. Én a toborzás alatt hatszázötvenszer ütköztem. A szerelést szeretem, mert ebben lehetek tank. Futónak már rosszabb. Nekem fegyver, neki pajzs.
Moha: Mi a helyzet ezzel a jelrendszerrel? A lábközötti süket-néma mutogatásra gondolok!
Gábor: Ilyen profi szinten már egyre bonyolultabb körmondatokban fogalmaznak meg egy játékot, ahol pontosan tudnod kell melyik rész tartozik rá. Két másodperced van miután bemondják, már a helyeden is kell lenned, de úgy, hogy mindenki más is képben legyen. Tökéletesen kell kivitelezned! Ha bármelyik láncszem elrontja a saját játékát baj van. Hisz egy lánc olyan erős mint a leggyengébb szem.
Moha: Van szurkoló csapata a Cowboyoknak?
Gábor: Már hogyne lenne! Pont olyanok mint Amerikában. Hisz ez a sport egy show, és igyekszünk ehhez tartani magunkat. Mindent elvállalunk a népszerűsítés érdekében még egy Bikinishown is felléptem.
Moha: Remek kis előadás dögös lányok, hatalmas férfiak...
Gábor: A húgom például múltkor megnézte az egyik meccsünket. Saját bevallása szerint egy szót sem értett belőle, de rettenetesen élvezte.
Moha: Hogy álltok a magyar mezőnyben?
Svéd: Tavaly döntőt játszottunk a veretlen farkasokkal, nagy ellenfelek vagyunk, de nem ám ellenségek. Annak itt helye nincs. Néha persze elveszti az ember a kontrollt a nagy bunyóban, de a csapat mindig helyre tesz és lenyugszik mindenki. Persze ha vége a meccsnek, jön a pacsi és mindenki jóbarát. Figyelj, olyat azért más sportban nem láttál, hogy ha valakinek bármi baja van, midnenki letérdel a pályán. Úgy várják meg szépen, hogy mi történt a sérülttel. Tisztelet van.
Moha: Az idei döntőben remélem megszelidítik a Cowboyok a farkasokat!
Gábor-Svéd: Úgy legyen!